Hur Paula Begoun förändrade skönhetsindustrin

"Jag har varit kontroversiell hela min karriär, ända sedan jag skrev min första bok år 1984." "Senare i min karriär lärde jag mig att jag var något man kallar för störande faktor." ‌- Paula Begoun

I över tre decennier har Paula Begoun gjort något som ingen inom skönhetsindustrin har gjort – berättat sanningen. Långt innan hon skapade sina egna produkter var hon en konsument som kämpade med besvär som akne och eksem, och försökte desperat hitta produkter som inte skulle försämra hennes hud. Det var där och då hennes livslånga karriär inom forskning och att formulera effektiva produkter tog sin början.

"Det jag ville uppnå var att skapa bra hudvårdsprodukter och att tillhandahålla information."

Alltid hela sanningen.

"Det finns både bra och dåliga ingredienser som är naturliga, och det finns både bra och dåliga ingredienser som är skapade i laboratorium. Att föreslå att endast det naturliga är bra är inte bra hudvård."

"Jag känner till begränsningarna inom hudvård. Jag känner till hudvårdens genialitet. Ju tidigare du använder förstklassig hudvård och håller fast vid den, och samtidigt fokuserar på solskydd och skydd mot föroreningar, desto mer strålande kan din hud se ut."

Forskningen utvecklas ständigt, men Paulas engagemang för att avslöja sanningen förblir detsamma. I dag har Paula's Choice etablerat en av de mest vetenskapligt stödda och robusta grundarna i branschen, för att eliminera gissningsarbetet kring hudvård. Utforska vårt ‌Science Advisory Board‌ för att granska vår lista över medicinska experter som säkerställer att vi på ett korrekt sätt återger den senaste forskningen.

Vårda din hud idag, imorgon och alltid.

"Paula's Choice grundläggande koncept - jag brukade ha det på mitt skrivbord - det är att inte göra mot andra det du inte vill att de ska göra mot dig. Om du inte vill att någon ska ljuga för dig, ljug då inte för någon annan. Om du inte vill att någon ska vilseleda dig, vilseled då inte någon annan. Om du inte vill använda en hudvårdsprodukt som verkligen inte gör vad den utlovar, låt då inte någon annan att göra det."

På din sida sedan den allra första dagen

Paula blev avskedad från sitt jobb vid kosmetikdisken på ett varuhus för att hon berättade sanningen för kunderna om vad produkter kunde och inte kunde göra för deras hud.

Paula ger ut sin första bästsäljande bok, Blue Eyeshadow Should Be Illegal och dyker upp på The Oprah Winfrey Show där hon får det numera välkända smeknamnet "The Cosmetics Cop".

Paula's Choice lanseras som ett av världens första skönhetsmärken online.

Paula's Choice lanseras i Australien.

Paula's Choice lanserar en av branschens första leave-on exfolieringar, 2% BHA Liquid Exfoliant, som snabbt blir en global bästsäljare.

Paula's Choice lanseras i Europa, med EU-huvudkontor i Nederländerna.

Beautypedia lanseras. Paula's Choice lanseras i Asien.

CLEAR-serien för aknebenägen hud lanseras.

Boosters för specifika hudtillstånd lanseras.

CLINICAL 1 % Retinol Treatment lanseras.

Första ögonkrämen lanseras efter att 90% av kunderna har begärt en åldersförebyggande formula för ögonområdet.

CALM-serien för känslig och rodnadsbenägen hud lanseras.

Omega+ Complex Serum lanseras.

DEFENSE-serien för att långsiktigt bibehålla hudens naturliga och hälsosamma lyster lanseras.

The UnScrub lanseras.

CLINICAL 0.3% Retinol & 2% Bakuchiol Treatment och CLINICAL Niacinamide 20% Treatment lanseras.
Paula's Choice firar sitt 25-årsjubileum.